نکاتی در مورد بهبود رفتار دانش آموز

نکاتی در مورد بهبود رفتار دانش آموز در سطح فردی ، کلاس و مدرسه/و مدیریت زنگ تفریح

در مدیریت  زنگ تفریح 2 دیدگاه مطرح است

1-دیدگاه مداخله گر

2-دیدگاه غیرمداخله گر 

دیدگاه مداخله گرمعتقدبه مدیریت مستقیم رفتاردانش آموزان درزنگ تفریح ،ایجادتغییراتی در حیاط وزمین مدرسه وآموزش بازی های سالم وبی خطراست .

انتقاد وارد به این دیدگاه این است که با این نوع مدیریت آزادی دانش آموزان و فعالیت های خود به خودآنان که ازنظراجتماعی مفیداست محدودمی شود.

امادیدگاه دوم که غیرمداخله گراست معتقداست؛

متن کامل در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

سومین جلسه گروه

سومین جلسه گروه آموزشی مدیران و معاونین حوزه مدارس سوریه ، لبنان و اردن در تاریخ 90/8/1 در محل دفتر مدیریت مجتمع آموزشی حضرت امام(ره) دمشق برگزار گردید. اهم دستورات این جلسه: هماهنگی مجتمع ها در برگزاری نماز جماعت -بررسی نحوه اهدا جایزه به دانش آموزان - هماهنگی مجتمع ها در خصوص اهدا جایزه و تعیین میزان ارزش نقدی جوایز- تجهیز بانک جوایز

و توزیع جوایز دانش آموزان تلاشگر و موفق در اسرع وقت

ادامه مطلب ...

مدیریت مدرسه محور

مدیریت مدرسه محور

تمرکز زدایی

•تعریف:
•انتقال مسئولیت برنامه ریزی مدیریت تامین وتخصیص منابع از دولت مرکزی به حوزه های زیر :
•1- واحدهای میدانی وزارتخانه ها
•2-مسئولین یا انجمن های نیمه مستقل دولتی
•3-سازمان های داوطلب غیر دولتی
4-واحد ها یا سطوح وابسته به دولت
انواع تمرکز زدایی
•1- عدم تمرکز
•واگذاری بخشی از اختیارات یا مسئولیت های اجرایی به سظوح پایین تروزارت خانه ها و سازمان های دولت مرکزی 
•مثال : تبدیل مدیریت کل به سازمان 
 ۲-- واگذاری :
•انتقال مسئولیت مدیریتی حوزه های کارکردی ویژه به سازمان هایی است که در خارج از ساختاررسمی اداری قرار دارند
•مسئولیت مرکزی به سازمانی قابل انتقال است که دارای کارکرد های وظایف ویژه بوده و در انجام مسئولیت هایش آزادی عمل کاملی دارد مسئولیت نهایی در انحصار مسئولین است . 
•۳- تفویض اختیار
•دادن قسمتی از اختیارات تصمیم گیری به واحد های محلی وابسته به دولت که به طور کلی از نظارت مستقیم دولت مستثنی هستند در اثر تفویض اختیار واحد های محلی خود مختار می شوند ولی دولت نظارت خود را اعمال میکند
•مثال : واگذاری امور خدماتی به شرکت ها
مدارس خود گردان
•مدرسه ای می دانند که فرایند تمرکز زدایی به گونه ای معنی دار در آن اعمال شده است به نحوی که مسئولیت تصمیم گیری درتخصیص  منابع دانش فناوری قدرت مواد افراد  را بر عهده دارد
4- خصوصی سازی
در خصوصی سازی مسئولیت ها به افراد یا موسسات خصوصی انتقال میابد

ادامه مطلب ...

دومین جلسه­ ی گروه­های آموزشی

دومین جلسه­ ی گروه­های آموزشی در سال تحصیلی 91-90 به منظور مشورت و همفکری اعضا و بهره­ مندی آنان از تجارب و تخصّص یکدیگر و اتّخاذ تصمیمات و راهکارهای لازم و همچنین ایجاد خلّاقیت و نوآوری در امر تدریس و آموزش به منظور تقویت بنیه­ ی علمی دانش آموزان و فراهم نمودن زمینه­ی رشد و شکوفایی استعدادهای آنان در محل باغ الریان دمشق در روز دوشنبه 90/7/25 برگزار گردید.

در ضمن همزمان با تشکیل جلسه­ ی فوق، مدیریت مدارس در ضیافت شام، پذیرای خانواده های محترم فرهنگیان نیز بودند.

اولین جلسه گروههای آموزشی


اولین جلسه گروههای آموزشی مدیریت حوزه مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، لبنان و اردن در تاریخ 90/7/20 در محل نمازخانه مجتمع حضرت امام خمینی(ره) دمشق برگزار گردید .اهم برنامه های این گردهمایی به شرح ذیل می باشد :

1-تلاوت آیات قرآن مجید 2- سخنرانی حاج آقا سرداری مدیریت حوزه مدارس سوریه ، لبنان و اردن

3- سخنرانی آقای خادمی مدیر مجتمع آموزشی حضرت امام(ره) دمشق و سرکار خانم محمودی مدیر مجتمع حضرت زینب(س) 4- انتخاب نماینده معلمان برای هریک از مجتمع های سوریه

5- تشکیل گروههای آموزشی و انتخاب سرگروههای آموزشی.

در این جلسه آقای خادمی مدیر مجتمع آموزشی حضرت امام(ره) به عنوان سرگروه آموزشی مدیران و معاونین حوزه مدارس سوریه ، لبنان و اردن انتخاب شد.

تصاویری از این برنامه در ادمه مطلب