شعار یونسکو

شعار یونسکو
Tell me and I forget     
Teach me and I remember
Involve me and I learn

اگر به من بگویی ، فراموش می کنم

اگر یادم بدهی ، به خاطر می آورم

اما اگر درگیرم کنی ، یاد می گیرم

۳۰نکته مدیریتی از بیان اندیشمندان

۳۰نکته مدیریتی از بیان اندیشمندان 

در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

شرح وظایف شورای مدرسه

شرح وظایف شورای مدرسه

1. مراقبت و نظارت بر فعالیت‌های مدرسه

2. نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و دستورالعمل‌های مربوط و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی برای توجیه و آموزش عوامل ذی‌ربط. 

..................متن کامل در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

به مناسبت سالگرد تاسیس امورتربیتی

سلام بر شما بلبلان خوش الحان بوستان محمدی(ص) وشما که رایحه دل انگیز نفسهای پاک و جویبار عاطفه و حلاوت لحن تان حضورتان رادر باغچه تربیت و دانش طراوت مهربانی می بخشد.

دسته دسته، غنچه های نوشکفته نسترن و یاس بی صبرانه به انتظار زمزمه شیرین شما می نشینند تانسیم حضورتان ژاله رستن را به آنان هدیه کند و نسیم نوازش دستان پرمهر باغبانان هدایت را بر گلبرگهای پر احساس خویش لمس کنند ،خودرازیر سقف رفیع حکمت تان قرار دهند واز تابش نور هدایت و معرفت تان هماره بهره گیرندو در راه رشد استعدادهاو جمال درونی، قامت خویش را استوار و حرکت خود را تسریع بخشند.

ای باغبان هدایت ،ای امین رازها و ای مأمن گلهای بوستان مدارس ،قلب مالامال از عشق ترا در راه شکوفایی غنچه ها و رشد گلهای گلستان مدارس خوب می بینیم.

هشتم اسفند،سالگرد تأسیس امورتربیتی را به همه شما حافظان حریم تربیت و باغبانان شکوفه های انقلاب تبریک می گوییم.

1٠توصیه ی راهبردی به مدیران- معاونان – متصدیان دفتری

1٠توصیه  ی راهبردی به مدیران- معاونان – متصدیان دفتری 

 

گرد آوری : فرشته شاه حسینی معاون اجرایی مجتمع آموزشی حضرت زینب (س) –دمشق ادامه مطلب ادامه مطلب ...

چگونه یک مدرسه شاد داشته باشیم ( مدرسه شاد )


 

جامعه ی فردا را فرزندان امروز ما اداره خواهند کرد.اگر خوب تعلیم بیابند و خدایی تربیت شوند جامعه نیز شاداب ومنظم و خوشبخت و سالم خواهدبود.درغیر این صورت هیچ امیدی نمی توانیم داشته باشیم .با این حال شکی نیست که در امر به سازی میهن اسلامی مان باید پیش از هرچیز و بیش از همه چیز به مسئله آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اهمیت بدهیم.

● عوامل موثر در تعلیم و تربیت:

۱) خانواده:

از پدران و مادران انتظار میرود که به همان اندازه که برای آراسته کردن بچه های خود دقت و وسواس از خود نشان نشان میدهند لا اقل به همان اندازه هم در پرورش فکری و ذهنی و درونی طفلانشان تعمق کنندو بدانند که تربیت فکری و معنوی کودکان آنها به مراقبت دقیقتر و مهمتر از پرداختن به مسائل ظاهری آنهاست.والدین باید نقشی فعال در آموزش و برنامه معنوی مدرسه ایفا نمایند.

۲) توارث

۳) تغذیه

۴) آرامش

۵) مدرسه

االف)معلمین

ب)دانش آموزان

ج) محیط مدرسه

د)برنامه ریزی

ه)انجمن اولیاءومربیان:

انجمن اولیاءومربیان به مثابه پلی است که بین خانه و مدرسه ایجاد شده و نقش ارزنده آن مسلم و مشخص است .این نکته حائز اهمیت است که برای داشتن مدرسه ای سالم ،مطلوب و شاد باید به تمامی عوامل و اجزای تشکیل دهنده آن پرداخت . ....... 

منبع:http://azizi-r.blogfa.com/